Acupunctuur

Acupunctuur bij Fysio Moves:

In september 2020 ben ik Paul Swillens afgestudeerd als Acupuncturist.

De holistische benadering van de Traditionele Chinese Geneeswijze heeft mij geïnspireerd om verder te kijken dan alleen fysiotherapie.

Waarom Acupunctuur?

Alle processen in de mens zijn met elkaar verbonden. De lichamelijke, emotionele en geestelijke ontwikkelingen beïnvloeden elkaar voortdurend. Ziekte wordt dan ook niet gezien als een op zichzelf staand verschijnsel. Het is een lichamelijke of geestelijke uiting van een verstoring in het algehele welzijn. Deze verstoring ontstaat doordat de energiehuishouding in de mens uit balans is. Ideaal als aanvulling of in combinatie met Fysiotherapie.

Wat is Acupunctuur?

Acupunctuur is het plaatsen van naaldjes op vaste punten, ook wel acupunctuurpunten genoemd, op het lichaam. Alhoewel deze behandelmogelijkheid al 3500 jaar oud is, is de acupunctuur in de loop der tijd veranderd en zal ook blijven veranderen. Veranderingen welke hebben plaatsgevonden zijn bijvoorbeeld terug te vinden in het gebruik van andere soorten naalden (veel dunner en van betere kwaliteit), nieuwe ontwikkelingen waaronder het gebruik van elektrotherapie (voor o.a. behandeling van pijn) of een combinatie van westerse medicatie en acupunctuur (voor een effectievere behandeling). Acupunctuur zelf is nagenoeg pijnloos. Mocht u willen weten of acupunctuur voor u iets kan betekenen, dan kunt geheel vrijblijvend vragen om advies.

Welke indicaties ?

Acupunctuur kan zeer effectief werken bij verschillende problematieken. Denk hierbij aan: Allergieën, Hoofdpijn, Stress, Mentale klachten, Gynaecologische klachten enz. Voor meer informatie zie www.acupunctuurleudal.nl